Hősök:
Jelenleg 148 hős áll rendelkezésre, melyek közül a legutóbbi Sett. A hősök a játék világában olyan nagy hatalmú egyének, különbözőféle hatalmi forrásokkal, akiket/amiket az Idéző (a játékos) idéz meg és irányít. Ezek a hősök egyedi képességekkel és játékstílussal rendelkeznek, de beoszthatók 6 kategóriába:
- Orgyilkos: középszintű támadó- és védekezőképességgel rendelkeznek. Lényegük az, hogy magas prioritású, alacsony életerejű célpontokat gyorsan tudjanak megsemmisíteni. Általában van valamilyen "utazó" képességük, mellyel gyorsan tudnak helyet változtatni, akár támadás, akár menekülés céljából. Könnyen végeznek a Támogató, Mágus és Lövész karakterekkel.
- Harcos (vagy Off-Tank): erős támadóerővel és védekezéssel rendelkeznek, viszont általában lassúak. A Harcosok alapértékei igen magasak, ezért a játék elején kulcsfontosságú a szerepük. A játék végében viszont érdemesebb, úgymond "rásegítésre" vagy védekezésre használni őket. A Harcosok bármilyen szerepet fölvehetnek.
- Mágus: főleg távolsági karakterek, nagyon erős támadóerővel, de nagyon gyenge védekezéssel és alaptámadással. Céljuk, hogy távolról és területre, vagy több játékosra sebezzen. Gyakran cc-vel (crowd control effect) rendelkeznek, melyek rövid távon negatív hatással vannak az ellenfél küzdőképességére. Ezekkel irányítható a játék menete is. Érdemes velük a háttérből irányítani, mivel erejük miatt magas szintű célpontok és gyorsan megölhetők.
- Lövész (vagy ADC vagy Carry): távolsági karakterek, melyeknek alaptámadása gyors és erős. Leggyakrabban rendelkeznek olyan képességekkel, amikkel saját értékeiket (támadási sebesség, mozgási sebesség stb.) erősíteni, növelni tudják. Mivel ők képesek kiosztani a legnagyobb sebzést a legrövidebb idő alatt, ezért kulcsfontosságú karakterek, mind a saját, mind az ellenfél csapat számára. A játék elején és közepén folyamatos támogatásra szorulnak, így nem érdemes egyedül menni egy Lövész karakterrel.
- Támogató: gyenge támadó- és védekező képességű karakterek. Céljuk, a csapattársak támogatása, gyógyítással, buffolással, előnyös helyzetek teremtésével vagy éppen a támadási lehetőségek elkerülésével. A Támogató nem öli meg a minionokat, de megfelelő eszközzel, vagy Mesterségekkel megfelelő mennyiségű aranyat gyűjthet a fejlődéshez.
- Tank: extrém védekezőképességgel és viszonylag gyenge támadással rendelkeznek és minden Tank rendelkezik valamilyen tömegirányító hatással. Lényegük, hogy megvédjék a gyengébb karaktereket, fölfogják a támadásokat, így előnyhöz juttatva saját csapatát. Nem ritka, hogy a Tank (akár a Támogató) teljesen föláldozza magát, amíg a csapattársak megölik a fontos ellenfeleket.
Erőforrások
A játék jelenleg többféle erőforrást tartalmaz, valamint különféle módszereket a képességhasználat korlátozására. Egy hős maximum egy erőforrással rendelkezik.
- Mana: a legáltalánosabb erőforrás, a legtöbb hős manát (mágikus energiát) használ a képességeihez. A maximális értéke és a visszatöltődés sebessége is növekszik szintlépéskor, illetve tárgyakkal vagy fogyaszthatókkal is fokozható. A játékban kék színnel jelölik.
- Energia: négy nindzsa (Akali, Kennen, Shen, Zed) és egy szerzetes által (Lee Sin) használt erőforrás. Jellemzője, hogy a maximális alapértéke rögzített (200), valamint a visszatöltődés sebessége is kevésbé befolyásolható, viszont alapvetően gyors. Ez azt eredményezi, hogy az erőforrás a manával ellentétben hosszú távon nem fogy el, viszont rövidtávon a képességek túlzott használatával könnyen kimerülhet.És amiért újradolgoztak pár rúnát ezért a maximum energia 250-re lehet húzni.
- Düh/Vadság: ez az erőforrás nulláról indul, nagyrészt alaptámadásokkal növekszik, és a képességek használatát erősíti, és röviddel a harc befejezése után folyamatosan fogy. Maximum értéke 100, illetve 5. Jelenleg 5 hős, Tryndamere, Renekton, Shyvana, Gnar és Rek'Sai használja a Dühöt képességeik erősítésére, míg Rengar a Vadságot használja fel erőforrásként. A Düh piros, a Vadság narancssárga színnel van jelölve.
- Hő: jelenleg egy hős használja, (Rumble) a mechanikus gépezetének a túlmelegedését mérve ezzel. Minden képességhasználattal növekszik, bizonyos határ felett erősíti a képességeit, valamint ha eléri a maximumot akkor a túlmelegedett gép kihűlésig nem tud több képességet használni. Képességhasználat nélkül folyamatosan hűl a gép, fogyasztva az erőforrást.
- Élet: öt karakter a saját életerejéből veszít, amikor bizonyos képességeket használ. Ezeknél a karaktereknél az élet visszatöltése megoldott, így általában nem áll fent az a veszély, hogy "túlhasználja" a képességeit az adott karakter (Pl.: Zac).
- Semmi: vannak olyan karakterek is, amelyeket csupán a töltési idő korlátoz képességeik használatában. Illetve vannak hősök akik ezt az erőforrást a passzív képességükkel felhasználják (Pl.: Yasuo).